بهینه سازی موتورهای جستجو یک هنر، یک علم، یک رمز و راز و برای افراد بی تجربه، یک درد بزرگ است. اما لازم نیست اینطور باشد! اندکی یادگیری راه زیادی را به سمت ابهام زدایی از کل فرآیند می برد. ایدههایی که در ادامه میآیند نشان میدهند که چگونه تغییرات کوچک در یک وبسایت میتواند تأثیرات بزرگی بر نحوه برخورد موتورهای جستجو با آن داشته باشد.
هنگام استفاده از سئو در وب سایت خود، در برابر وسوسه گنجاندن غلط املایی رایج در کلمات کلیدی خود برای افزایش بازدید مقاومت کنید. اکثر موتورهای جستجوی امروزی به اندازه کافی هوشمند هستند تا اشتباهات کاربران را قبل از شروع جستجو برطرف کنند، بنابراین ترافیک با استفاده از این روش افزایش نخواهد یافت. در عوض، سایت شما برای بازدیدکنندگان غیرحرفه ای و غیرقابل اعتماد به نظر می رسد.
وقتی صحبت از بهینه سازی سایت به میان می آید، پیوندهای متقابل خوب قدیمی هنوز نقشی کوچک اما مهم دارند. هنگامی که دو وبسایت پیوندها را با هم عوض میکنند، این فرآیند برای جایگاه هر دو سایت در صفحات نتایج موتور جستجو مفید است. هر پیوندی که به یک صفحه اشاره میکند به آن در فرآیند سئو کمک میکند و تجارت یک لینک یک راه معقول برای به دست آوردن یک پیوند دیگر است.
اگر صاحب یک کسبوکار محلی هستید و میخواهید خود را بیشتر در معرض دید موتورهای جستجو قرار دهید، مطمئن شوید که کسب و کار خود را در Google Places فهرست کردهاید. این مرحله کسب و کار شما را در بالای جستجوی گوگل قرار می دهد و هر اطلاعاتی را که وارد می کنید (آدرس، تلفن، وب سایت) و همچنین نقشه را نشان می دهد. شما بازدید از وب سایت و بازدید از کسب و کار خود را بسیار افزایش خواهید داد.
موتورهای جستجو خیلی سریع کار میکنند، اما دوست ندارند به دایرکتوری شما کاوش کنند. بنابراین مطمئن شوید که فایل ها را در دایرکتوری خود دفن نمی کنید. به عنوان مثال: ممکن است صفحه ای در MyBusiness.net/shop/products/listings/videos/014.html داشته باشید. این یک مسیر طولانی و طولانی است. در عوض، دایرکتوری سادهتری ایجاد کنید: shop-listings/014.html.
استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو برای نتایج موفقیت آمیز موتور جستجو بسیار مهم است. بهترین قرارگیری کلمات کلیدی در بالای صفحه وب شما است که در عنوان و تیتر قرار می گیرند. همچنین کلمات کلیدی را در عناوین خاص و درون خود پاراگراف ها، ترجیحاً در پاراگراف اول و آخر قرار دهید.
تصویر یک متخصص در زمینه خود را مطرح کنید. این یک استراتژی عالی برای به حداکثر رساندن سود است. استفاده از سئوی مناسب در یک سایت خاص برای یافتن سایت و محصولات شما در جستجوها بسیار مهم است. مهم است که به خواسته های مشتریان خود گوش دهید، نه اینکه به آنها بگویید چه می خواهند.
لینک های خارجی مفید را در وب سایت خود قرار دهید. تعداد لینکهای خروجی میتواند بر رتبه موتور جستجوی وبسایت تأثیر مثبت بگذارد، با این حال، مطمئن شوید که صفحاتی که به آنها پیوند میدهید مرتبط هستند و خود موتورهای جستجو بهینه شدهاند. همچنین بهتر است به وبسایتهای مرتبط پیوند داده شود، اما به رقبای مستقیم پیوند داده نشود، زیرا نمیخواهید مشتریان بالقوه خود را در تلاش برای افزایش رتبه موتور جستجو از دست بدهید.
موتورهای جستجو به طور پیش فرض کل سایت شما را می خزند، بنابراین باید یک فایل robots.txt برای حذف صفحاتی که به موضوع سایت شما مرتبط نیستند اضافه کنید. فایل را بنویسید و در پوشه اصلی سایت آپلود کنید. این به موتور جستجو میگوید که فوراً چه چیزی را نادیده بگیرد تا زمان را برای بررسی اطلاعاتی که مهم نیستند تلف نکند.
هیچ یک از صفحات خود را با اطلاعات کلی عنوان نکنید. حتی صفحه خوش آمدگویی شما باید با عنوانی مرتبط با وب سایت شما باشد. انجام این کار به موتور جستجو این امکان را می دهد که بدون مشکل شخصی را به صفحه شما هدایت کند. همچنین به مشتری این امکان را می دهد که بداند این صفحه در واقع همان صفحه ای است که به دنبال آن بوده است.
کلمات کلیدی خود را پررنگ کنید تا به خزندههای موتورهای جستجو اجازه دهید راحتتر شکار کنند. خزنده ها باهوش هستند، اما گاهی اوقات ممکن است در تشخیص کلمات کلیدی شما مشکل داشته باشند. برای کاهش این مشکل، کلمات کلیدی خود را با پررنگ کردن آنها برجسته کنید. پیدا کردن آنها را آسان تر می کند، زمان کمتری را برای خزنده می گیرد و شما را در رتبه بندی بالاتر قرار می دهد.
عبارت کلیدواژه اصلی خود را به پاراگراف اول محتوا اضافه کنید. اگر بتوانید آن را دو بار اضافه کنید، بهتر است. مطمئن شوید که محتوای شما همچنان خوانا و کاربر پسند است و از قرار دادن آن به عنوان هرزنامه خودداری کنید. اگر می توانید آن را جا بیندازید و همچنان جریان محتوای خوبی را حفظ کنید، این کار را انجام دهید.
رقابت خود را بشناسید هر کسب و کاری رقیب خود را دارد و بهترین راه برای جلوتر ماندن از آنها دانش است. وبسایتهای آنها را بررسی کنید و ببینید که وبسایت شما چگونه است. همچنین انجام جستجوی کلمات کلیدی برای محصول یا خدماتی که ارائه می دهید می تواند مفید باشد. اگر رقبای شما در صفحه نتایج جستجو بالاتر نشان داده می شود، می توانید اقداماتی را برای کشف دلیل انجام دهید.
هنگام نوشتن صفحات خود از جاوا اسکریپت دوری کنید. موتورها تقریباً آنچه را که در اسکریپت ها قرار می دهید نادیده می گیرند و محتوا ایندکس نمی شود. اگر احساس میکنید باید از جاوا اسکریپت استفاده کنید، مطمئن شوید که اکثر محتوای شما در آن گنجانده نشده است یا کاری که در آن انجام میدهید بیهوده خواهد بود.
دور ماندن از فلش در به حداکثر رساندن پتانسیل بهینه سازی موتور جستجو کلیدی خواهد بود. بسیاری از موتورهای جستجو در فهرست بندی محتوای فلش با مشکل مواجه هستند، بنابراین ایجاد یک وب سایت کاملاً به صورت فلش یا حتی با ایجاد اکثریت آن به این روش می تواند یک خطای مهم باشد. اگر فلش در حال خروجی متنی در سایت شما است، مطمئن شوید که متن به صورت HTML ارائه شده است تا موتورهای جستجو بتوانند آن را ببینند.
از تغییر مسیرهای 301 در صفحه ای که دیگر در وب سایت شما وجود ندارد استفاده نکنید. در عوض، از صفحه خطای 401 Gone استفاده کنید تا نشان دهید صفحه به خوبی و واقعاً از وب سایت شما حذف شده است. ریدایرکت 301 فقط در صورتی باید استفاده شود که محتوا واقعاً به صفحه دیگری منتقل شده باشد.
تحقیق کلمات کلیدی هرگز نباید پایان یابد. رقبای جدید همیشه ظاهر می شوند، بنابراین بررسی کنید که از چه چیزی برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده می کنند. ممکن است موارد جدیدی به وب سایت شما اضافه شود، بنابراین کلمات کلیدی جدید را در آن صفحات قرار دهید. یک هشتگ جدید ممکن است شروع به ترند کند که برای سایت شما اعمال می شود، فراموش نکنید که از آن ها نیز استفاده کنید!
امیدواریم اکنون بهینه سازی موتورهای جستجو کمی کمتر عرفانی به نظر برسد. این فقط مجموعه ای از تکنیک ها برای افزایش ترافیک وب سایت و در نتیجه درآمد بالقوه آن است. تسلط بر برخی از آنها آسان است، در حالی که برخی نیاز به مطالعه و تمرین بیشتری دارند. اگر نکات بالا اشتهای شما را تحریک می کند، روشنگری بیشتری در انتظار شماست.