مراقبت های بهداشتی با طراحی های داخلی اداری

بسیاری از افراد بیش از نیمی از روز خود را در دفاتر و محیط های اداری می‌گذارند. برای همین بسیار مهم است که این فضاها استاندارد‌های لازم را داشته باشند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک شرکت باید داشته باشد این است که از نظر بهداشتی کارمندان را به خطر نندازد و سلامتی کارمندانش را تضمین کند. برخی از کارهایی که رئیسان و طراحان فضاهای اداری باید به آنها توجه کنند را در زیر بررسی می‌کنیم.

مراقبت های بهداشتی با طراحی های داخلی اداری

استفاده از پنجره های بزرگ

یکی از مهم ترین عوامل برای کارکردن کارمندان، ایجاد نور مناسب است زیرا در بلند مدت بدون آن ممکن است چشم کارمندان آسیب ببیند. تلفیق نور طبیعی و مصنوعی حس خیلی بهتری را نسبت به نور مصنوعی تنها بوجود می‌آورد. برای همین بهتر است از پنجره های مناسب برای محیط های اداری استفاده کنیم.

تعبییه ی دستگاه ضدعفونی کننده‌ی دست در محل ورودی

بعد از گسترده شدن ویروس کرونا، تمییزی و ضدعفونی معنای دیگری پیدا کرد و خیلی بیشتر از قبل به آن توجه شد. همه‌ی افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری از مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند. این موضوع در دفاتر و ادارات هم صدق می‌کند. بنابر این بهتر است در طراحی، محلی را برای این موضوع در نظر گرفت.

قرار دادن فضایی مجزا برای ناهار‌خوری

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه شود، قرار دادن مکانی به عنوان سالن ناهار خوری برای کارمندان است. بعضی از کارفرمایان شاید این موضوع را جدی نگیرند و آن را اضافه کاری بدانند. اما اینکه کارکنان بتوانند در محیطی به‌غیر از میز کارشان غذا بخورند موضوع بسیار مهمی است زیرا علاوه بر اینکه موجب استراحت کارکنان می‌شود، اگر بر روی میز کارشان غذا بخورند بوی غذاهای مختلف باعث نامطبوع شدن هوای داخل دفتر می‌شود که این امر از نظر بهداشتی مشکل بوجود می‌آورد. برای همین سالن ناهارخوری ای که برای محل کار در نظر گرفته می‌شود باید دارای تهویه مناسب باشد تا بتواند هوارا تصویه کند.

مراقبت های بهداشتی با طراحی های داخلی اداری

استفاده از میزهایی با متریال و رنگ مناسب

بعضی از متریال ها هستند که میکروب را بیشتر از بقیه‌ی جذب می‌کنند. برای اینکه بهداشت فضا را بالا ببریم بهتر است از متریال هایی که کمتر میکروب را روی خود نگه می‌دارند استفاده کنید. همچنین بهتر است که از رنگ هایی استفاده کنیم که کمتر کثیفی را روی خود نگه می‌دارند تا هم از نظر بصری زیبا باشد و هم از نظر بهداشتی مشکلی بوجود نیارند.

تعبییه ی تجهیزات اتشسوزی

یکی از خطراتی که در محیط‌های اداری همیشه وجود دارد، خطر اتش سوزی است. بعضی از مشاغل ملزم به نگه داری مواد آتش‌زا هستند و با استفاده‌ی نادرست ازین موادف ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهند. طراحان باید در طراحی های خود این موضوع را کاملا در نظر بگیرند و علاوه بر اینکه در سازه این موضوع را رعایت کنند، تجهییزات آتش‌سوزی هم در دفاتر قرار دهند.

آشنایی با جدید ترین سبک طراحی داخلی اداری بر پایه مراقبت‌های بهداشتی را مطالعه نمایید.

مراقبت های بهداشتی با طراحی های داخلی اداری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.