مشاوره بهینه سازی موتورهای جستجو از کارشناسان این حوزه

شما اطلاعاتی در مورد بهینه سازی موتور جستجو می خواهید و می خواهید آن را در قالبی آسان برای درک داشته باشید. اگر اینطور است، این مقاله برای شما عالی خواهد بود. ما برخی از مهم ترین نکات و دستورالعمل ها را به گونه ای بیان می کنیم که بتوانید به سرعت هضم کنید.

یکی از تکنیک های بهینه سازی آسان برای موتورهای جستجو که می توانید پیاده سازی کنید، قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان HTML است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی تعیین کنند که صفحه شما در مورد چیست. نه تنها این، بلکه وقتی بازدیدکنندگان کلمه کلیدی شما را جستجو می کنند، در نتایج جستجو به صورت پررنگ نشان داده می شود و توجه بیشتری را به فهرست شما جلب می کند.

موتورهای جستجو به طور پیش فرض کل سایت شما را می خزند، بنابراین باید یک فایل robots.txt برای حذف صفحاتی که به موضوع سایت شما مرتبط نیستند اضافه کنید. فایل را بنویسید و در پوشه اصلی سایت آپلود کنید. این به موتور جستجو می‌گوید که فوراً چه چیزی را نادیده بگیرد تا زمان را برای بررسی اطلاعاتی که مهم نیستند تلف نکند.

سایت خود را برای حضور بهینه در موتور جستجو کدنویسی کنید. این به معنای اجتناب از هر دو جدول و قاب های تو در تو است. اگر باید این موارد را در طرح بندی صفحه خود بگنجانید، مطمئن شوید که یک گزینه جایگزین را ارائه دهید که در هر صفحه پیوند داده شده است. عنکبوت‌های موتورهای جستجو برای فهرست کردن جداول و فریم‌ها مشکل دارند، بعلاوه باعث می‌شوند صفحات کندتر برای بازدیدکنندگان سایت بارگذاری شوند.

اطمینان حاصل کنید که برچسب عنوان شما پیام را دریافت می کند. به نوار بالای مرورگر خود نگاهی بیندازید. این نوار حاوی عنوان صفحه ای است که در حال مشاهده آن هستید. باید مطمئن شوید که این عنوان با موفقیت صفحه وب را که در رأس آن قرار دارد، خلاصه می کند. نه تنها این، بلکه باید مطمئن شوید که حاوی کلمات کلیدی است که توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کند.

نوشتن محتوای عالی و منحصر به فرد باید اولویت اول شما باشد تا صفحه شما در رتبه های بالای رتبه قرار گیرد. اگر اطلاعات تکراری بد نوشته یا غیر جالبی داشته باشید، مردم به سرعت از صفحه شما دور می‌شوند و در نهایت رتبه‌بندی را به پایین‌تر می‌کشید تا مبهم باشد.

جدای از محتوای با کیفیت، بهترین راه برای بهینه سازی وب سایت شما در موتورهای جستجو، لینک های خارجی با کیفیتی است که به وب سایت شما اشاره می کنند. در حالی که موتورهای جستجو تعداد لینک ها را در نظر می گیرند، کیفیت لینک ها نیز مهم است. به عنوان مثال، از مزرعه‌های پیوند بی‌اهمیت اجتناب کنید و پیوندهایی را هدف بگیرید که مرتبط با کسب و کار شما هستند.

با سایر وب مسترها آشنا شوید. هنگامی که با تعدادی از آنها آشنا شدید، پیشنهاد دهید در صورتی که یکی از پیوندهای شما را در سایت خود قرار دهند، پیوندی به سایت آنها اضافه کنید. مطمئن باشید که شرکتی که با آن به رختخواب می روید از شهرت مثبتی برخوردار است، زیرا نمی خواهید توسط شرکتی که این کار را نمی کند از بین ببرید.

برای حفظ تازگی محتوای سایت خود و هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و طولانی، یک وبلاگ به وب سایت خود اضافه کنید، که هر دو باعث افزایش رتبه صفحه شما می شوند. همچنین می‌توانید تارهای کوتاهی از پست‌های وبلاگ را در سایر قسمت‌های سایت خود قرار دهید تا محتوا را در صفحاتی که معمولاً به‌روزرسانی نمی‌شوند، تازه کنید.

استفاده از تگ های هدر HTML می تواند به بهینه سازی رتبه بندی صفحه در موتورهای جستجو کمک کند. در حالی که سطوح پایین‌تر تگ‌های هدر نامحدود هستند، یک صفحه فقط می‌تواند یک هدر به سطح بالا (H1) اختصاص داده باشد. این معمولاً برای عنوان صفحه محفوظ است. گنجاندن چندین تگ H1 HTML صفحه را شکسته و سایر تلاش‌های سئو را بی‌معنا می‌کند.

شما می توانید سئوی درون صفحه خود را کنترل کنید، بنابراین می توانید تمرکز خود را برای بهینه سازی تلاش کنید. رتبه خوب گوگل به این معنی است که سایت شما در حین بازدید زیاد نادیده گرفته نخواهد شد. به همین دلیل است که طرح شما باید بهینه شود تا با برنامه های سئو شما به خوبی عمل کند.

اولین قانون بهینه سازی موتورهای جستجو این است که بپذیرید همه چیز در بازده موتورهای جستجو برابر نیست! سایت‌های آموزشی قانونی، سایت‌هایی با پسوند “.edu” رتبه بالاتری در بازده موتورهای جستجو دارند که سایت‌های “.com” یا “.org” را دارند. این به این دلیل است که این سایت‌ها، حداقل در تئوری، صرفاً به منظور ارائه اطلاعات مرتبط و عینی وجود دارند.

یکی از نکات حیاتی SEO که باید به خاطر بسپارید این است که همیشه به رتبه بندی جستجوی خود توجه داشته باشید. مراقب رتبه خود باشید تا ببینید آیا تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو کار می کنند یا خیر. از الکسا یا نوار ابزار گوگل خود برای مشاهده رتبه بندی صفحه خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید با استفاده از بهینه‌سازی موتور جستجو، ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید، باید تراکم کلمات کلیدی خود را در مواقع ضروری تغییر دهید. باید کاری کنید که کلمات و عبارات کلیدی تقریباً سه تا پنج درصد از کل متن و پیوندهای هر صفحه را تشکیل دهند. این کارآمدترین راه برای بهینه سازی موتور جستجو است.

هرگز اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان سایت را تنها با هدف ارسال هرزنامه به آنها با محتوای خود دریافت نکنید. این غیرقانونی، آزاردهنده است و بر کیفیت و شهرت سایت شما تأثیر منفی خواهد داشت. علاوه بر این، یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای راه‌اندازی سایت شما از رتبه‌بندی برتر موتورهای جستجو است.

داشتن یک وبلاگ در وب سایت شما نه تنها راه دیگری برای ارائه محتوای مرتبط به مشتریان بالقوه در اختیار شما قرار می دهد، بلکه راه دیگری برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو در اختیار شما قرار می دهد. می توانید از ابزار رایگان تولید کلمه کلیدی گوگل ادوردز برای تعیین اینکه کدام موضوعات مقاله بیشترین ترافیک را به سایت شما وارد می کند استفاده کنید.

یکی از راه‌های بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو این است که سعی کنید در مواردی بیش از سایت خود متخصص شوید. یک وبلاگ راه اندازی کنید و آن را در وب سایت خود بگنجانید یا از طریق فیس بوک یا توییتر به سایت های شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید. شما می توانید از طریق این رسانه ها به سایت های خود لینک دهید.

در پایان، ما برخی از مهم‌ترین جنبه‌های مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو را در اختیار شما قرار داده‌ایم. امیدواریم نه تنها توانسته باشید چیزی را یاد بگیرید، بلکه بتوانید از آن استفاده کنید. توصیه های ما را دنبال کنید تا یک قدم به متخصص شدن در این موضوع نزدیک شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *