آیا وب سایت کسب و کار شما ترافیک مورد انتظار شما را ندارد؟ این امکان وجود دارد که وب سایت شما فاقد بهینه سازی موتور جستجو باشد، که به مجموعه ای از استراتژی ها برای بهبود دید وب سایت شما در جستجوهای وب برای کلمات مرتبط با محصول یا خدمات شما اشاره دارد. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه بهینه سازی موتور جستجو می تواند دید وب سایت شما را بهبود بخشد.
فضای وبلاگ خود را تمیز کنید و ویجت ها و گرافیک های غیر ضروری را حذف کنید. شما می خواهید که مردم راحت در وبلاگ شما وقت بگذارند تا مطالب بیشتری بخوانند. هرچه بیشتر بخوانند، بیشتر به سمت محصولات وابسته ای که شما تبلیغ می کنید سوق داده می شوند. مطمئن شوید که با استفاده از رنگها و فونتهایی که زیبا به نظر میرسند و کنتراست خوبی دارند، وبلاگ خود را آسان کنید.
برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود، باید یک وبلاگ در مورد یک موضوع یا موضوع مرتبط با سایت خود راه اندازی کنید. این نوع وبلاگ می تواند شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود قرار دهد و منجر به تعامل بیشتر مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتر علاقه مند به بازدید از وب سایت اصلی شما شود.
به هر عکسی که به صفحات خود اضافه می کنید یک نام منحصر به فرد و مرتبط بدهید. اگر این کار را نکنید، فرصت بزرگی را برای سئو از دست داده اید. موتورهای جستجو تصاویر را می خزند و اگر مدرک بیشتری در مورد اعتبار صفحه ببینند به رتبه صفحه کمک می کند. حتماً تگ های alt را نیز پر کنید.
هنگام دریافت ترافیک، تنوع ایجاد کنید. ترافیک را از طریق تعدادی روش جستجو کنید تا برای جذب افراد به سایت خود منحصراً به موتورهای جستجو متکی نباشید. به این ترتیب، «همه تخممرغهای خود را در یک سبد قرار نمیدهید» و لغزش لحظهای در رتبهبندی موتورهای جستجو آزارتان نخواهد داد.
اگر می خواهید سئو سایت خود را بهبود ببخشید تا حد امکان از فلش خودداری کنید. فلش برای الگوریتمهایی که موتورهای جستجو استفاده میکنند قابل دسترسی نیست و محتوایی را که ایجاد میکنید از نظر بهینهسازی موتور جستجو تقریباً بیفایده میکند. در عوض، از تصاویر و منوهای متنی استفاده کنید زیرا به راحتی شناسایی می شوند و در رتبه بندی شما در صفحات نتایج جستجو لحاظ می شوند.
هنگامی که وب سایت خود را برای اهداف بازاریابی بهینه می کنید، مطمئن شوید که از محتوای تکراری خودداری کنید. این شامل برچسبها و ویژگیهایی مانند ارسال به ایمیل یا چاپ این صفحه میشود. اگر نمی توانید از همه آنها دوری کنید، از آنها در فهرست اجتناب کنید. صفحات محتوای تکراری می توانند رتبه شما را در صفحات نتایج موتور جستجو کاهش دهند.
یک ماشین حساب رایگان، کتاب الکترونیکی یا سایر محصولات الکترونیکی را برای ارائه در وب سایت خود ایجاد کنید. مطمئن شوید که آدرس وبسایت و نام کسبوکار شما را نشان میدهد تا افراد بتوانند برای محصولات مرتبط مراجعه کنند. لینک های محصول رایگان را در انجمن های مرتبط با رشته خود ارسال کنید تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
یکی از بهترین چیزهایی که می توانید در صفحه خود استفاده کنید اعداد و گلوله ها برای نشان دادن جدایی بین ایده ها و لیست ها هستند. این به بهبود ساختار و سازماندهی سایت شما کمک می کند، که با شخصیتی که مشتری برای شما و سازمان شما تگ می کند، همراه خواهد بود.
یکی از بهترین تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو، انتخاب کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی خاص و مرتبط است. شما می خواهید یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید و سپس صفحه خود را برای آن کلمه یا عبارت خاص بهینه کنید. علاوه بر این، انتخاب کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی خاص نتایج جستجوی بسیار بهتری را نسبت به استفاده از اصطلاحات گسترده به شما میدهد.
اگر کلمات کلیدی خیلی کلی را انتخاب کنید، تلاش برای بهینهسازی نتایج موتورهای جستجویتان باعث ناامیدی خواهد شد. از کلمات کلیدی خاصی برای محدود کردن رقابت خود و افزایش تأثیر تلاش های بهینه سازی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، افزایش رتبه خود در “فروش خودرو” بسیار دشوارتر از “فروش خودروهای لوکس کارکرده در Lexington KY” است.
ممکن است فکر کنید که لینک دادن به تعداد زیادی از وب سایت های دیگر باعث افزایش محبوبیت سایت شما می شود و راهی عالی برای بهینه سازی موتورهای جستجوی بهتر است، اما به یاد داشته باشید که کیفیت سایت هایی که به آنها لینک می دهید بسیار مهم است. اگر به سایت های بی کیفیت لینک دهید، در واقع می تواند به رتبه بندی محبوبیت سایت شما آسیب برساند.
صفحات وب برای محصولات پرفروش شما باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند تا کل سایت شما سودمند باشد. در برخی موارد، صفحات محصول فردی ممکن است در صفحات نتایج موتورهای جستجو بالا به نظر برسند و اگر از پیوندها به طور مدبرانه استفاده شوند، می توانند تأثیر زیادی بر رتبه بندی کلی داشته باشند.
شما باید مرتباً روی بهینه سازی سایت خود کار کنید. مناظر بهینه سازی اغلب تغییر می کند و اگر می خواهید سایت شما به رتبه بندی خود ادامه دهد، باید تغییرات لازم را ایجاد کنید. اگر تغییرات جزئی را در یک زمان انجام دهید، سرمایه گذاری زمانی زیادی را نمی طلبد.
یک سیستم پیوند داخلی در وبلاگ یا وب سایت خود راه اندازی کنید. افزونه های زیادی وجود دارد که می توانید فقط کلمات کلیدی را که فکر می کنید مهم هستند را تایپ کنید و سپس صفحات سایت خود را لینک کنید. پیوند داخلی مهم است تا بتوانید رتبه صفحه خود را در سراسر وبلاگ خود پاس کنید.
در حالی که موتورهای جستجو وب سایت شما را بهینه می کنند، روی پوسته تخم مرغ راه بروید! شما باید بسیار مراقب باشید که هیچ یک از الگوریتم های ضد هرزنامه موتورهای جستجو را که می تواند رتبه صفحه شما را پایین بیاورد، خراب نکنید. مقالات زیادی را که به صورت آنلاین در دسترس هستند در مورد تمام موقعیت هایی که امروزه توسط موتورهای جستجو مجازات می شوند بخوانید و از آن دام ها اجتناب کنید!
بهترین راه برای ترغیب مردم به بازدید از وب سایت شما این است که محصول، خدمات یا محتوای خوب به آنها ارائه دهید. میتوانید روزها و هفتهها را صرف استفاده از هر تکنیکی که در وب میخوانید برای سئو کنید. در پایان روز، مهم نیست از چند ترفند استفاده می کنید، اگر وبلاگ، سایت، محصول یا خدمات شما ضعیف باشد، افراد به جای دیگری خواهند رفت.
کانادا و بریتانیا فهرستهای زیادی دارند که وبسایتهای مستقر در آن کشورها را فهرست میکنند. در صورت امکان، باید سعی کنید یک آدرس تجاری اضافی که در یکی از آن کشورها قرار دارد دریافت کنید. این امر حضور آنلاین شما را بسیار افزایش می دهد.
همانطور که می بینید، بهینه سازی موتور جستجو یک فرآیند نسبتا ساده است که می تواند ترافیک وب سایت شما را به صورت رایگان بهبود بخشد! اجرای این تکنیک ها و ترفندهای ساده می تواند وب سایت شما را چندین برابر بیشتر از وب سایت هایی که فاقد بهینه سازی موتور جستجو هستند، نمایان کند. آنچه را که اکنون آموخته اید به کار ببرید و شاهد افزایش ترافیک خود باشید.